QSA

Qualitative Structual Analysis (QSA):

Together with Luisa Peters and Inga Truschkat (and of course influenced by discussion with other colleagues in rnnr), we developed and described a method to do qualitative social network analysis: Qualitative Structural Analysis.

 

Find publications working with Qualitative Structural Analysis here:

 

2015

Herz, A., Peters, L. & Truschkat, I. (2015). How to do qualitative strukturale Analyse? Die qualitative Interpretation von Netzwerkkarten und erzählgenerierenden Interviews. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [52 Absätze], 16(1). Retrieved from http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs150190

Herz, A., Peters, L. & Truschkat, I. (2015). How to do Qualitative Structural Analysis: The Qualitative Interpretation of Network Maps and Narrative Interviews. Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research [52 paragraphs], 16(1). Retrieved from http://nbn-resolving.de/urn:nbn:de:0114-fqs150190

2016

Peters, L., Truschkat, I. & Herz, A. (2016). Organisation – Institution – Netzwerk – Zur Analyse organisationaler Einbettung über die Qualitative Strukturale Analyse (QSA). In: Schröer, A., Göhlich, M., Weber, S. M. & Pätzold, H. (Hrsg.). Organisation und Theorie. Beiträge der Kommission Organisationspädagogik. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 273-282.

Truschkat, I. (2016). Schule im Kontext regionaler Übergangsstrukturen. Zur Reziprozität und Balance in Bildungsnetzwerk. In: Kolleck, N., Kulin, S., Bormann, I., de Haan, G. & Schwippert, K. (Hrsg.). Traditionen, Zukünfte und Wandel in Bildungsnetzwerken. New York: Waxmann, S. 129-144.

Altissimo, A. (2016). Combining Egocentric Network Maps and Narratives: An Applied Analysis of Qualitative Network Map Interviews. Sociological Research Online, 21 (2), S. 14, online via: http://www.socresonline.org.uk/21/12/14.html.

Fabel-Lamla, M. & Haude, C. (2016). Multiprofessionelle Zusammenarbeit im Kontext inklusiver Schulsozialarbeit – Schritte und Potentiale der qualitativen Netzwerkanalyse an einem Fallbeispiel. In: Lähnemann, C., Leuthold-Wergin, A., Hagelgans, H. & Ritschel, L. (Hrsg.). Professionelle Kooperation in und mit der Schule – Erkenntnisse aus der Praxisforschung: Tagungsband der 20. Jahrestagung Nordverbund Schulbegleitforschung. Münster: MV-Wissenschaft, S. 81-98.

2019

Altissimo, A., Bartels, A. & Herz, A. (2019). How organisations structure transnational youth mobility: a network approach. In: Weber, S. M./ Truschkat, I./ Schröder, C./ Peters, L./Herz, A. (Hrsg.). Organisation und Netzwerke. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 197-206.

Peters, L., Herz, A., Truschkat, I., Haude, C., Ehlke, C., Karic, S., et al. (2019). Qualitative Strukturale Analyse (QSA) meets Organisationsforschung. In: Weber, S. M., Schröder, C., Truschkat, I., Peters, L. & Herz, A. (Hrsg.). Organisation und Netzwerke. Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften, S. 93-112.

Forthcoming

Herz, A. & Altissimo, A. (forthcoming). Understanding the structures of transnational youth im/mobility: a qualitative network analysis. Global Networks.